Behandelingen

Wij zijn sterk in preventieve en esthetische tandheelkunde. In onze optiek maakt esthetische tandheelkunde integraal deel uit van bijna alle tandheelkundige behandelingen. Iedere behandeling heeft immers esthetische aspecten. Als team vinden we het prachtig om een gebit zo natuurlijk en mooi mogelijk te restaureren. Je kunt bij ons terecht als je een gaatje hebt (we gebruiken bij voorkeur witte vullingen), maar ook voor initiële parodontale behandelingen, (klik)protheses, erosie en suprastructuren op implantaten, uitgebreide rehabilitatie van gebitten, kronen, bruggen en de behandeling van vroegtijdige gebitsslijtage.

Goede preventie is belangrijk. Daar begint alles mee. En wij zien het elke keer weer: regelmatig poetsen en dagelijks reinigen tussen tanden en kiezen helpt om je gebit gezond én mooi te houden. Samen kunnen we ervoor zorgen dat je blij bent met je glimlach.

Een gelijkwaardige samenwerking vinden we bijzonder belangrijk. Onze behandelplannen maken we dan ook altijd in samenspraak. Zijn er meerdere mogelijkheden, dan informeren we je uitgebreid zodat je zelf tot een gefundeerde keuze kunt komen. Angstig om naar de tandarts te gaan? Wij nemen ruim de tijd om je zoveel mogelijk op je gemak te stellen.

De beste partners
Wij werken nauw samen met onder andere een uitstekend gekwalificeerde implantoloog, gnatoloog, parodontoloog en kaakfysiotherapeut. Verder hebben we in het ziekenhuis een goede samenwerking met de mensen van kaakchirurgie en bijzondere tandheelkunde. Op die manier leveren we al sinds vele jaren topzorg. Dat betekent dat je ook bij serieuzere problemen verzekerd bent van de beste hulp.

!Spoed
Heb je last van je gebit, tandvlees of kaakgewrichten: bel ons. Als wij er niet zijn is de dienstdoende tandarts beschikbaar voor spoedgevallen die niet kunnen wachten tot wij weer aanwezig zijn. Probeer het zoveel mogelijk overdag te regelen, maar voor noodgevallen is er 24 uur per dag tandheelkundige hulp beschikbaar.

Tijdens praktijkuren
(op werkdagen van 8.00 uur tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 16.00 uur):
T 053 - 48 94 600

Buiten praktijkuren en in de weekends, tandartsendienst Enschede:
T 0900 - 1282 632
Behandeling

Behandeling

Behandeling

“A dentist I trust.
He makes me smile.”

Alyn Cole, patiënt uit Groot-Brittannië

Nieuwe patiënten

Op zoek naar een nieuwe tandarts? Als campuspraktijk met een roulerend patiëntenbestand, nemen wij altijd nieuwe patiënten aan.
Stap 1

Nieuwe patient stap 1

Download het inschrijfformulier, vul het in en mail het retour of breng het langs.
Stap 2

Nieuwe patient stap 2

Wij nemen binnen 2 werkdagen telefonisch contact op voor een eerste afspraak.
Stap 3

Nieuwe patient stap 3

Tijdens deze eerste afspraak controleren we je gebit en nemen we een gezondheidsvragenlijst met je door.
Stap 4

Nieuwe patient stap 4

Mocht blijken dat we je moeten behandelen, dan maken we daarvoor een nieuwe afspraak.

Veel gestelde vragen

Ongeval.
U heeft een tand uit de mond. Zoek direct de tand en plaats hem onder uw tong. Als dit niet mogelijk is, dan legt u de tand in een glas of potje melk. U mag de tand in geen geval droog bewaren of schoonspoelen met water, ongeacht hoe vies de tand er uitziet! Bel direct de tandarts. De klok tikt; hoe sneller hoe beter!
U verhuist en zoekt een andere tandarts.
Vraag eerst rond bij vrienden of collega’s. Komt u daar niet verder mee, vraag dan na bij de grootste zorgverzekeraar in uw nieuwe woonomgeving. Met deze informatie doet u opnieuw wat navraag bij vrienden of collega’s. Maak pas daarna een afspraak. Bent u tevreden en wilt u blijven als patiënt? Geef dan de gegevens van uw nieuwe tandarts aan ons door. Wij sturen uw dossier naar uw nieuwe tandarts.
U bent (mogelijk) zwanger.
Meld dit altijd. Er zijn een aantal behandelingen die wij liever niet uitvoeren bij een (mogelijke) zwangerschap. Soms moeten wij dan kiezen voor een alternatieve oplossing.
Mijn tanden staan door elkaar. Kan ik op latere leeftijd nog een beugel krijgen?
Dat kan. Wel zijn er een aantal mogelijkheden weggevallen, omdat er geen groei meer plaatsvindt. Hoe vroeger, hoe beter.
Een verandering in uw medische situatie en/of medicatie.
Het is altijd goed om dit te melden, hoe onbelangrijk het voor u ook lijkt. In sommige gevallen heeft uw medicatie of medische situatie invloed op de gekozen behandeling.
De tandartsendienst.
We raden iedereen aan om deze dienst, bij onze afwezigheid, indien mogelijk alleen overdag te raadplegen. Het ‘s avonds of ‘s nachts raadplegen van een tandarts is alleen wenselijk bij zeer ingrijpende gevallen. Onze stelregel is: loop nooit te lang door met pijn.
Er zit een spalkje los.
Een spalk, zoals die geplaatst is na een beugel, kan los gaan zitten. Wacht er geen maanden mee om een reparatie te laten uitvoeren. Bel ons. Het is nooit acuut, maar deze spalkjes zijn niet voor niets geplaatst. Maanden wachten met een reparatie heeft soms een ongewilde verandering van de stand tot gevolg.
Een noodkroon komt soms los.
Dit is geen acute klacht, maar geef het wel even door. Wij vinden het prettig om deze te kunnen cementeren in afwachting van de definitieve kroon.
Moeten mijn verstandkiezen er altijd uit?
Nee, dat hoeft niet. Tandartsen zijn hier veel terughoudender in geworden. Wij streven een goed functionerend gebit na. Verstandskiezen kunnen hier een belangrijke bijdrage aan leveren.
Ik heb last.
Neem altijd contact met ons op. Niet alle gevoeligheden hebben een behandeling nodig. Is dat wel het geval, dan is vroeger ingrijpen veelal eenvoudiger (en voordeliger). Heeft u vage klachten of u vertrouwt iets niet? Neem contact met ons op. Liever een keer te veel dan te laat reageren. Heb je acute klachten buiten praktijk uren die niet kunnen wachten, neem dan contact op met de tandartsendienst via 0900 - 1282632.
Klachtenafhandeling
Wij doen er alles aan om u de beste tandheelkundige zorg te bieden. Daarover hebben wij graag een goed contact met u. Daar kunt u op vertrouwen. Mocht u desondanks vinden dat wij u onjuist of onzorgvuldig hebben geïnformeerd of behandeld, dan vragen wij u dit eerst persoonlijk met ons te bespreken. Hier vindt u onze contactgegevens.

Mocht u desondanks toch elders hulp willen zoeken, dan kunt u contact opnemen met de klachtenregeling van het NMT (Nederlandse Maatschappij ter bevordering van de Tandheelkunde), waarbij we aangesloten zijn. Telefoonnummer: 030 – 6076380.
KRT NMT Ivoren Kruis NVOI